Stel: je hebt veel geld – of in ieder geval veel tijd – geïnvesteerd in een mooie website en toch lijkt die website nauwelijks nieuwe klanten op te leveren. Hoe komt dat?
Oké, vandaag gaan we het hebben over je website. En in het bijzonder: redenen waarom jouw website je niet of nauwelijks nieuwe klanten oplevert.
Reden 1: Je hebt je cijfers niet helder
Het is een enorme dooddoener, maar ik blijf het toch roepen: meten is weten! Om überhaupt iets zinnigs te kunnen zeggen over hoeveel klanten via jouw website bij je terecht komen en waar in dat proces je zou kunnen optimaliseren, zul je eerst je cijfers goed op een rijtje moeten hebben. Dus heb je Google Analytics nog niet geïnstalleerd? Doe dat dan nu. Hoe langer je wacht met data verzamelen, hoe langer het duurt voordat je je website kunt optimaliseren. Heb je die data al? Duik er dan in en doe wat met de resultaten!
Reden 2: Je site wordt niet gevonden
Zodra je die cijfers op een rijtje hebt kun je ook vrij gemakkelijk zien of je site überhaupt voldoende bezoekers trekt. Zo niet, dan moet je gaan werken aan zichtbaarheid. Zorg dat je SEO in orde is. Ga bloggen, start met Google Ads, leid mensen naar je website vanaf je socials, of verzin iets anders creatiefs. Maar zorg dat er meer traffic naar je website ontstaat.
Reden 3: Je boodschap sluit niet aan
Oké, er vanuit gaande dat je wel genoeg bezoekers trekt maar die niet converteren, ga je naar de inhoud van je site kijken. Is het type bezoeker dat je aantrekt ook daadwerkelijk jouw ideale klant? In hoeverre voelt die ideale klant zich aangesproken door jouw teksten en jouw aanbod? Waar moet je je boodschap nog verder aanscherpen om echt de gevoelige snaar te raken?
In het tweede deel van deze blog deel ik nog meer tips voor als je website geen klanten oplevert. Ik zie je daar!
Stel: je hebt veel geld – of in ieder geval veel tijd – geïnvesteerd in een mooie website en toch lijkt die website nauwelijks nieuwe klanten op te leveren. Hoe komt dat?
Oké, vandaag gaan we het hebben over je website. En in het bijzonder: redenen waarom jouw website je niet of nauwelijks nieuwe klanten oplevert.
Reden 1: Je hebt je cijfers niet helder
Het is een enorme dooddoener, maar ik blijf het toch roepen: meten is weten! Om überhaupt iets zinnigs te kunnen zeggen over hoeveel klanten via jouw website bij je terecht komen en waar in dat proces je zou kunnen optimaliseren, zul je eerst je cijfers goed op een rijtje moeten hebben. Dus heb je Google Analytics nog niet geïnstalleerd? Doe dat dan nu. Hoe langer je wacht met data verzamelen, hoe langer het duurt voordat je je website kunt optimaliseren. Heb je die data al? Duik er dan in en doe wat met de resultaten!
Reden 2: Je site wordt niet gevonden
Zodra je die cijfers op een rijtje hebt kun je ook vrij gemakkelijk zien of je site überhaupt voldoende bezoekers trekt. Zo niet, dan moet je gaan werken aan zichtbaarheid. Zorg dat je SEO in orde is. Ga bloggen, start met Google Ads, leid mensen naar je website vanaf je socials, of verzin iets anders creatiefs. Maar zorg dat er meer traffic naar je website ontstaat.
Reden 3: Je boodschap sluit niet aan
Oké, er vanuit gaande dat je wel genoeg bezoekers trekt maar die niet converteren, ga je naar de inhoud van je site kijken. Is het type bezoeker dat je aantrekt ook daadwerkelijk jouw ideale klant? In hoeverre voelt die ideale klant zich aangesproken door jouw teksten en jouw aanbod? Waar moet je je boodschap nog verder aanscherpen om echt de gevoelige snaar te raken?
In het tweede deel van deze blog deel ik nog meer tips voor als je website geen klanten oplevert. Ik zie je daar!