Oké, in deze blog bespreken we redenen waarom jouw website je niet of nauwelijks nieuwe klanten oplevert. Heb je deel 1 van deze blog gemist, klik dan even terug om die alsnog te lezen.
Dan nu snel verder met reden 4 t/m 6.
Reden 4: Je maakt geen gebruik van landingspagina’s
Veel bedrijven hebben meerdere producten of diensten, gericht op net een ander type klant. Zorg ervoor dat je voor elk van die klanten en specifieke pagina maakt, die volledig op die klant gericht is. Maak je gebruik van online advertenties? Dan link je die niet naar je homepage, maar naar de bijpassende landingspagina. Zo voorkom je ruis, zorg je dat je beter aansluit bij de behoeften van je klant én maak je het nog makkelijker voor jezelf om te zien wat de zwakke plekken op je website en in je aanbod zijn.
Reden 5: Je bent alleen maar aan het zenden
Kijk eens echt kritisch naar je site en geef eerlijk antwoord op de volgende vraag: hoeveel procent van je teksten gaan over jou en hoeveel procent van je teksten gaan over je klant? Echt, mensen. De tijd dat een website diende als visitekaartje of een etalage voor jouw aanbod is écht voorbij. Een potentiële klant wil zichzelf herkennen in jouw website. Dus schrijf je teksten vanuit wat je klant wil bereiken, niet vanuit wat jij te bieden hebt.
Reden 6: De drempel is te hoog
En tot slot een hele simpele reden die vaak over het hoofd wordt gezien: de drempel om contact met je op te nemen is te hoog. Dat kan zijn doordat je geen contactformulier op je landingspagina hebt staan, omdat je call-to-action verkeerd geformuleerd is waardoor mensen het spannend vinden om contact met je op te nemen, of doordat je instapproduct niet laagdremelig genoeg is.
Bonustip
En dan nog een bonustip: installeer naast Google Analytics ook Hotjar op je site. Zo kun je precies zien waar op je pagina’s mensen afhaken.
Oké, in deze blog bespreken we redenen waarom jouw website je niet of nauwelijks nieuwe klanten oplevert. Heb je deel 1 van deze blog gemist, klik dan even terug om die alsnog te lezen.
Dan nu snel verder met reden 4 t/m 6.
Reden 4: Je maakt geen gebruik van landingspagina’s
Veel bedrijven hebben meerdere producten of diensten, gericht op net een ander type klant. Zorg ervoor dat je voor elk van die klanten en specifieke pagina maakt, die volledig op die klant gericht is. Maak je gebruik van online advertenties? Dan link je die niet naar je homepage, maar naar de bijpassende landingspagina. Zo voorkom je ruis, zorg je dat je beter aansluit bij de behoeften van je klant én maak je het nog makkelijker voor jezelf om te zien wat de zwakke plekken op je website en in je aanbod zijn.
Reden 5: Je bent alleen maar aan het zenden
Kijk eens echt kritisch naar je site en geef eerlijk antwoord op de volgende vraag: hoeveel procent van je teksten gaan over jou en hoeveel procent van je teksten gaan over je klant? Echt, mensen. De tijd dat een website diende als visitekaartje of een etalage voor jouw aanbod is écht voorbij. Een potentiële klant wil zichzelf herkennen in jouw website. Dus schrijf je teksten vanuit wat je klant wil bereiken, niet vanuit wat jij te bieden hebt.
Reden 6: De drempel is te hoog
En tot slot een hele simpele reden die vaak over het hoofd wordt gezien: de drempel om contact met je op te nemen is te hoog. Dat kan zijn doordat je geen contactformulier op je landingspagina hebt staan, omdat je call-to-action verkeerd geformuleerd is waardoor mensen het spannend vinden om contact met je op te nemen, of doordat je instapproduct niet laagdremelig genoeg is.
Bonustip
En dan nog een bonustip: installeer naast Google Analytics ook Hotjar op je site. Zo kun je precies zien waar op je pagina’s mensen afhaken.