Een krachtige en regelmatige aanwezigheid op social media is niet meer weg te denken uit deze tijd. Het is simpelweg één van de snelste en gemakkelijkste manieren om in contact te komen met je doelgroep en om de relatie met bestaande klanten warm te houden.
Toch kan het posten op de verschillende social kanalen ook zeeën van tijd opslokken zonder heel veel meetbaar resultaat op te leveren.
Het belangrijkste advies is dus: áls je het doet, doe het dan goed. Dit zijn vier van de belangrijkste succesfactoren voor jouw social media strategie:
👉🏻 Bepaal je doel.
Bedenk wat je met je social media strategie wilt bereiken en stem je content daar op af. Ga dus niet zomaar ‘posten om het posten’.
👉🏻 Kies je kanalen.
Kies bewust voor de kanalen waar je doelgroep actief is en laat de rest links liggen. Liever één of twee kanalen goed inzetten dan vijf half.
👉🏻 Zorg voor herkenning.
Zorg voor een herkenbare stijl (in ritme, vorm en design). Zo grijp je de aandacht, werk je aan je naamsbekendheid en kom je professioneel over.
👉🏻 Plan en automatiseer.
Maak voor je inhoudelijke content een planning en werk een paar weken vooruit. Plan de posts in en je hebt er geen omkijken meer naar.
Op welk punt kan jouw social media strategie nog scherper?
Een krachtige en regelmatige aanwezigheid op social media is niet meer weg te denken uit deze tijd. Het is simpelweg één van de snelste en gemakkelijkste manieren om in contact te komen met je doelgroep en om de relatie met bestaande klanten warm te houden.
Toch kan het posten op de verschillende social kanalen ook zeeën van tijd opslokken zonder heel veel meetbaar resultaat op te leveren.
Het belangrijkste advies is dus: áls je het doet, doe het dan goed. Dit zijn vier van de belangrijkste succesfactoren voor jouw social media strategie:
👉🏻 Bepaal je doel.
Bedenk wat je met je social media strategie wilt bereiken en stem je content daar op af. Ga dus niet zomaar ‘posten om het posten’.
👉🏻 Kies je kanalen.
Kies bewust voor de kanalen waar je doelgroep actief is en laat de rest links liggen. Liever één of twee kanalen goed inzetten dan vijf half.
👉🏻 Zorg voor herkenning.
Zorg voor een herkenbare stijl (in ritme, vorm en design). Zo grijp je de aandacht, werk je aan je naamsbekendheid en kom je professioneel over.
👉🏻 Plan en automatiseer.
Maak voor je inhoudelijke content een planning en werk een paar weken vooruit. Plan de posts in en je hebt er geen omkijken meer naar.
Op welk punt kan jouw social media strategie nog scherper?