Heb jij een negatieve associatie bij het woord ‘marketing’ of alles wat daarmee te maken heeft? Dan is deze blog voor jou.
Ik deed laatst een kleine poll op Instagram waarin ik vroeg wat jouw associatie is met het woord ‘marketing’ en ik schrok toch weer van de antwoorden, ondanks dat ik wist dat marketing voor veel mensen een worsteling is. Want zoveel van jullie hebben echt een hele negatieve associatie bij marketing. Er kwamen woorden voorbij als ‘commercieel’, ‘opdringerig’, ‘manipulatief’ zelfs… En dat is zo, zo zonde, want als je zo over marketing denkt, dan laat je jezelf ontzettend beperken en dat is niet nodig.
Ben jij nou iemand die vooral negatieve gevoelens heeft als je denkt aan marketing, dan zou ik je willen uitnodigen om dat eens goed bij jezelf te onderzoeken. Waar komt bij jou dat gevoel vandaan? Vaak zit er onder die negatieve associaties een bepaalde onzekerheid over jezelf en je werk. Gedachten als “wie zit er nu op mij te wachten?” of “ik wil me niet opdringen”.
Maar je kunt het ook anders zien: er is ook een groep mensen die juist heel erg op jou zit te wachten; die dolgraag door jou geholpen wil worden. En hoe gaan die jou ooit vinden als je niet zichtbaar bent?
Het is goed om je te beseffen, dat marketing niet meer dan een woord is voor alles wat jij uitstraalt als het over je bedrijf of je werk gaat. Eigenlijk hoef je niet meer te doen dan vanuit oprecht enthousiasme te vertellen over jouw werk; op een manier die bij jou past. En het mooie is: dat is niet opdringerig. Door dat te doen trek je juist de mensen aan die bij jou passen en met je willen werken. Want die worden blij van jouw energie en wat je te vertellen hebt.
Mensen die er niet blij van worden die haken af, maar dat is juist de bedoeling, want die mensen passen toch niet bij jou en daar wil je dus ook niet mee werken. Je kunt marketing dus eigenlijk zien als een grote filter, die de mensen eruit zeeft die echt bij jou en je werk passen. Hoe handig is dat?!
Als je één ding meeneemt uit deze blog, dan hoop ik dat het dit is: laat het beeld dat je van marketing hebt los en ga voor jezelf op zoek naar een manier om over jouw mooie werk te vertellen die bij jou past.
Heb je daar hulp bij nodig? Stuur me even een berichtje. Ik denk graag met je mee.
Heb jij een negatieve associatie bij het woord ‘marketing’ of alles wat daarmee te maken heeft? Dan is deze blog voor jou.
Ik deed laatst een kleine poll op Instagram waarin ik vroeg wat jouw associatie is met het woord ‘marketing’ en ik schrok toch weer van de antwoorden, ondanks dat ik wist dat marketing voor veel mensen een worsteling is. Want zoveel van jullie hebben echt een hele negatieve associatie bij marketing. Er kwamen woorden voorbij als ‘commercieel’, ‘opdringerig’, ‘manipulatief’ zelfs… En dat is zo, zo zonde, want als je zo over marketing denkt, dan laat je jezelf ontzettend beperken en dat is niet nodig.
Ben jij nou iemand die vooral negatieve gevoelens heeft als je denkt aan marketing, dan zou ik je willen uitnodigen om dat eens goed bij jezelf te onderzoeken. Waar komt bij jou dat gevoel vandaan? Vaak zit er onder die negatieve associaties een bepaalde onzekerheid over jezelf en je werk. Gedachten als “wie zit er nu op mij te wachten?” of “ik wil me niet opdringen”.
Maar je kunt het ook anders zien: er is ook een groep mensen die juist heel erg op jou zit te wachten; die dolgraag door jou geholpen wil worden. En hoe gaan die jou ooit vinden als je niet zichtbaar bent?
Het is goed om je te beseffen, dat marketing niet meer dan een woord is voor alles wat jij uitstraalt als het over je bedrijf of je werk gaat. Eigenlijk hoef je niet meer te doen dan vanuit oprecht enthousiasme te vertellen over jouw werk; op een manier die bij jou past. En het mooie is: dat is niet opdringerig. Door dat te doen trek je juist de mensen aan die bij jou passen en met je willen werken. Want die worden blij van jouw energie en wat je te vertellen hebt.
Mensen die er niet blij van worden die haken af, maar dat is juist de bedoeling, want die mensen passen toch niet bij jou en daar wil je dus ook niet mee werken. Je kunt marketing dus eigenlijk zien als een grote filter, die de mensen eruit zeeft die echt bij jou en je werk passen. Hoe handig is dat?!
Als je één ding meeneemt uit deze blog, dan hoop ik dat het dit is: laat het beeld dat je van marketing hebt los en ga voor jezelf op zoek naar een manier om over jouw mooie werk te vertellen die bij jou past.
Heb je daar hulp bij nodig? Stuur me even een berichtje. Ik denk graag met je mee.