Als je het even niet meer weet, doe dan dit
04/08/2023Dit is de belangrijkste vraag in marketing
04/08/2023Formuleer je doelen helder en concreet.
Zo weet je precies op welke cijfers je moet sturen.
Zet de juiste marketingstrategieën in.
Het zou je verbazen hoe vaak marketingstrategieën worden ingezet die helemaal niet bijdragen aan de gestelde doelen. Laat je adviseren over de juiste marketing tools voor jouw situatie. Ga niet lukraak iets doen en zitten hopen op resultaat.
Maak je acties zo klein mogelijk.
Grote doelen lijken altijd overweldigend. Knip ze op in subdoelen, projecten en acties om zo stapje voor stapje naar je doel toe te bewegen.
Denk aan de randvoorwaarden.
Bij ieder doel horen randvoorwaarden. Wil je een hogere conversie op je website? Dan moet je allereerst zorgen dat de resultaten meetbaar zijn. Wil je je productie uitbreiden? Dan moet je gaan werken aan schaalbaarheid. Wil je een hogere klanttevredenheid? Zorg dan dat je klantenservice op orde is.
Met andere woorden: schep de omstandigheden waarbinnen het mogelijk is om je doel te behalen.
Meten is weten.
Maak geen keuzes op basis van je onderbuikgevoel.
Ik herhaal: maak in marketing géén keuzes op basis van je onderbuikgevoel.
Analyseer de data en kies op basis daarvan de beste strategie.
Vond je deze blog nuttig? Bekijk dan onze andere kanalen!
Formuleer je doelen helder en concreet.
Zo weet je precies op welke cijfers je moet sturen.
Zet de juiste marketingstrategieën in.
Het zou je verbazen hoe vaak marketingstrategieën worden ingezet die helemaal niet bijdragen aan de gestelde doelen. Laat je adviseren over de juiste marketing tools voor jouw situatie. Ga niet lukraak iets doen en zitten hopen op resultaat.
Maak je acties zo klein mogelijk.
Grote doelen lijken altijd overweldigend. Knip ze op in subdoelen, projecten en acties om zo stapje voor stapje naar je doel toe te bewegen.
Denk aan de randvoorwaarden.
Bij ieder doel horen randvoorwaarden. Wil je een hogere conversie op je website? Dan moet je allereerst zorgen dat de resultaten meetbaar zijn. Wil je je productie uitbreiden? Dan moet je gaan werken aan schaalbaarheid. Wil je een hogere klanttevredenheid? Zorg dan dat je klantenservice op orde is.
Met andere woorden: schep de omstandigheden waarbinnen het mogelijk is om je doel te behalen.
Meten is weten.
Maak geen keuzes op basis van je onderbuikgevoel.
Ik herhaal: maak in marketing géén keuzes op basis van je onderbuikgevoel.
Analyseer de data en kies op basis daarvan de beste strategie.