Duizend ideeën, maar welke kies je?
04/08/2023Uitstelgedrag? Gebruik deze tip!
04/08/2023Als het gaat om het schrijven van content, of het nou blogs, social media posts of webpages zijn, is er één grote valkuil waar veel ondernemers zich niet van bewust zijn. Namelijk: teveel van je expertise laten zien.
Ja, je hoort het goed: teveel van je expertise. Dat klinkt heel tegenstrijdig, maar laat me het je uitleggen.
Laten we er even vanuit gaan dat jij heel goed bent in je vak. Je hebt ervoor gestudeerd, je hebt jaren ervaring; mensen komen bij jou vanwege jouw kennis en expertise. In je marketing wil je die expertise dan natuurlijk ook juist laten zien. Iedere marketeer zou je aanraden om je kennis in te zetten als marketinginstrument.
Maar – en hier komen we bij de valkuil – het risico is dat je in je marketing veel te diep op je vakgebied in gaat. Dat je té genuanceerd wil zijn in je uitspraken. Of vaktermen gebruikt die veel te ingewikkeld zijn voor het publiek dat je probeert aan te trekken.
Met name als je een complexere achtergrond hebt ligt dit gevaar op de loer: bijvoorbeeld als je een medisch specialisme hebt, of een juridisch- of technisch beroep.
Pas dus op dat je potentiële klanten niet afschrikt omdat je te moeilijk tegen ze praat. Onthoud: je marketingteksten zijn geen whitepapers. Deel je kennis in jip-en-janneketaal en bewaar de complexe nuances voor je dienstverlening.
Vond je deze blog nuttig? Bekijk dan onze andere kanalen!
Als het gaat om het schrijven van content, of het nou blogs, social media posts of webpages zijn, is er één grote valkuil waar veel ondernemers zich niet van bewust zijn. Namelijk: teveel van je expertise laten zien.
Ja, je hoort het goed: teveel van je expertise. Dat klinkt heel tegenstrijdig, maar laat me het je uitleggen.
Laten we er even vanuit gaan dat jij heel goed bent in je vak. Je hebt ervoor gestudeerd, je hebt jaren ervaring; mensen komen bij jou vanwege jouw kennis en expertise. In je marketing wil je die expertise dan natuurlijk ook juist laten zien. Iedere marketeer zou je aanraden om je kennis in te zetten als marketinginstrument.
Maar – en hier komen we bij de valkuil – het risico is dat je in je marketing veel te diep op je vakgebied in gaat. Dat je té genuanceerd wil zijn in je uitspraken. Of vaktermen gebruikt die veel te ingewikkeld zijn voor het publiek dat je probeert aan te trekken.
Met name als je een complexere achtergrond hebt ligt dit gevaar op de loer: bijvoorbeeld als je een medisch specialisme hebt, of een juridisch- of technisch beroep.
Pas dus op dat je potentiële klanten niet afschrikt omdat je te moeilijk tegen ze praat. Onthoud: je marketingteksten zijn geen whitepapers. Deel je kennis in jip-en-janneketaal en bewaar de complexe nuances voor je dienstverlening.