Als het op social media aankomt is er één vraag die ik regelmatig krijg: moet ik me nou focussen op alleen Instagram en Facebook of moet ik ook op TikTok, YouTube, LinkedIn, enz. posten? Met andere woorden: je boodschap focussen of spreiden over zoveel mogelijk kanalen?
Dit is echt afhankelijk van jouw situatie. Hier zijn een paar vragen die kunnen helpen bij het maken van deze keuze:
De laatste overweging die je kunt maken: In hoeverre is jouw bedrijf afhankelijk van social media? In principe is de regel: hoe meer kanalen, hoe meer tijd het je kost. Haal jij bijna al je klanten uit je socials?
Dan wil je per kanaal een sterke strategie hanteren en is het zinvol om er veel tijd in te stoppen. Als het overgrote deel van jouw klanten via andere kanalen dan social media komt, dan moet je afwegen hoeveel tijd je in je socials moet stoppen.
Als het op social media aankomt is er één vraag die ik regelmatig krijg: moet ik me nou focussen op alleen Instagram en Facebook of moet ik ook op TikTok, YouTube, LinkedIn, enz. posten? Met andere woorden: je boodschap focussen of spreiden over zoveel mogelijk kanalen?
Dit is echt afhankelijk van jouw situatie. Hier zijn een paar vragen die kunnen helpen bij het maken van deze keuze:
De laatste overweging die je kunt maken: In hoeverre is jouw bedrijf afhankelijk van social media? In principe is de regel: hoe meer kanalen, hoe meer tijd het je kost. Haal jij bijna al je klanten uit je socials?
Dan wil je per kanaal een sterke strategie hanteren en is het zinvol om er veel tijd in te stoppen. Als het overgrote deel van jouw klanten via andere kanalen dan social media komt, dan moet je afwegen hoeveel tijd je in je socials moet stoppen.