Als je jezelf serieus neemt als bedrijf zorg je voor een gelikt Insta-profiel. En Facebook. Minimaal twee keer per week (beter: dagelijks) een inspirerende post of reel, die ook nog regelmatig viral gaat. O ja, en vergeet TikTok niet. Hoe genanter je wijst naar om je heen geplakte wijsheden, hoe beter.
In ons vakgebied is het oordeel nog erger:
Complete bullshit natuurlijk.
Net alsof een social media profiel enige indicatie is van de omzet (of winst) van een bedrijf, het aantal tevreden klanten, het werkplezier van de ondernemer…? Buiten deze online bubbel zijn er talloze mega-succesvolle bedrijven zonder social media.
En omgekeerd zijn er genoeg niet-succesvolle bedrijven met een gelikte Insta-feed. Niks mis met een goede social media strategie natuurlijk, als je daarvoor kiest. Maar het is niet de heilige graal. Geen enkele marketingstrategie is dat trouwens.
Zullen we ophouden het succes van een bedrijf af te meten aan het aantal volgers?
Als je jezelf serieus neemt als bedrijf zorg je voor een gelikt Insta-profiel. En Facebook. Minimaal twee keer per week (beter: dagelijks) een inspirerende post of reel, die ook nog regelmatig viral gaat. O ja, en vergeet TikTok niet. Hoe genanter je wijst naar om je heen geplakte wijsheden, hoe beter.
In ons vakgebied is het oordeel nog erger:
Complete bullshit natuurlijk.
Net alsof een social media profiel enige indicatie is van de omzet (of winst) van een bedrijf, het aantal tevreden klanten, het werkplezier van de ondernemer…? Buiten deze online bubbel zijn er talloze mega-succesvolle bedrijven zonder social media.
En omgekeerd zijn er genoeg niet-succesvolle bedrijven met een gelikte Insta-feed. Niks mis met een goede social media strategie natuurlijk, als je daarvoor kiest. Maar het is niet de heilige graal. Geen enkele marketingstrategie is dat trouwens.
Zullen we ophouden het succes van een bedrijf af te meten aan het aantal volgers?