Het zoeken van een marketingpartner is niet altijd makkelijk. Het aanbod is enorm en marketeers zijn er bij uitstek goed in zich van hun beste kant te laten zien (goh!). Dat maakt het best lastig om door de bla-bla heen te prikken en de beste match voor jouw bedrijf te vinden.
Met deze tips kies je toch de beste marketingpartner:
Tip: Heb je doelen helder
Bedenk van tevoren heel goed wat je wil bereiken met de samenwerking en houd dat tijdens het gesprek voor ogen. Zo kun je achteraf makkelijker beoordelen welke partij jou het beste kan helpen bij het behalen van die doelen.
Tip: Bepaal de vorm van de samenwerking
Wat vind jij prettig werken? Per uur, per project, of een vast aantal uren per week? Bespreek dit van tevoren en vraag naar de mogelijkheden. Veel bureaus werken van project naar project, maar in het ideale geval kies je voor een partner waar je een langdurige relatie mee opbouwt. Het beste resultaat haal je als je marketingpartner zoveel mogelijk betrokken is bij de ontwikkelingen in jouw organisatie.
Tip: Pas op voor red flags
Tip: Volg je intuïtie
Naast alle rationele afwegingen die je maakt bij het kiezen van de juiste samenwerkingspartner, is dit misschien wel het belangrijkste: volg je intuïtie.
Geeft deze partij je een goed gevoel? Zijn ze transparant en realistisch? Zijn ze betrokken bij jouw organisatie, je doelen en je uitdagingen? En hebben ze oprecht het beste met je voor? Geven ze vertrouwen in plaats van je onzeker te maken?
Kijk jij er naar uit om dagelijks met een partij samen te werken? Dan is dat de juiste marketingpartner voor jou.
Het zoeken van een marketingpartner is niet altijd makkelijk. Het aanbod is enorm en marketeers zijn er bij uitstek goed in zich van hun beste kant te laten zien (goh!). Dat maakt het best lastig om door de bla-bla heen te prikken en de beste match voor jouw bedrijf te vinden.
Met deze tips kies je toch de beste marketingpartner:
Tip: Heb je doelen helder
Bedenk van tevoren heel goed wat je wil bereiken met de samenwerking en houd dat tijdens het gesprek voor ogen. Zo kun je achteraf makkelijker beoordelen welke partij jou het beste kan helpen bij het behalen van die doelen.
Tip: Bepaal de vorm van de samenwerking
Wat vind jij prettig werken? Per uur, per project, of een vast aantal uren per week? Bespreek dit van tevoren en vraag naar de mogelijkheden. Veel bureaus werken van project naar project, maar in het ideale geval kies je voor een partner waar je een langdurige relatie mee opbouwt. Het beste resultaat haal je als je marketingpartner zoveel mogelijk betrokken is bij de ontwikkelingen in jouw organisatie.
Tip: Pas op voor red flags
Tip: Volg je intuïtie
Naast alle rationele afwegingen die je maakt bij het kiezen van de juiste samenwerkingspartner, is dit misschien wel het belangrijkste: volg je intuïtie.
Geeft deze partij je een goed gevoel? Zijn ze transparant en realistisch? Zijn ze betrokken bij jouw organisatie, je doelen en je uitdagingen? En hebben ze oprecht het beste met je voor? Geven ze vertrouwen in plaats van je onzeker te maken?
Kijk jij er naar uit om dagelijks met een partij samen te werken? Dan is dat de juiste marketingpartner voor jou.