Quick-guide voor marketingtermen
18/08/2023Zo kies je het juiste marketingbureau
29/08/2023Vandaag geef ik je praktische tips voor het bepalen van je contentstrategie.
Stel: je hebt besloten dat je content wil gaan maken en je vraagt je af hoe je dat nu aanpakt, zo’n contentstrategie. Of misschien ben je al een tijdje bezig, en wil je nu wat meer structuur gaan aanbrengen in de content die je maakt.
Hoe bepaal je je contentstrategie?
Een goede contentstrategie heeft drie ingrediënten:
- Je doel – wat wil je met je content bereiken?
- Je doelgroep – wie wil je raken met je boodschap?
- Je expertisegebieden – over welke thema’s wil je praten?
Als je die ingrediënten voor jezelf helder hebt kun je ze mixen om tot onderwerpen te komen die jouw doelgroep raken én tegelijkertijd bijdragen aan je doel.
Die onderwerpen breek je vervolgens op in zoveel mogelijk kleine stukjes, die elk een eigen post of blog of video kunnen worden. Zo belicht je elk onderwerp vanuit verschillende hoeken. Pas op dat je niet teveel kennis in één post probeert te stoppen. Houd het bij hapklare brokken.
Tot slot voeg je jouw unieke sausje toe: jouw eerlijke, rauwe visie op deze onderwerpen. Wees niet bang om te triggeren of te schuren. Brave content valt niet op. Juist dat rauwe randje zal iets losmaken bij mensen én je volgers iets geven om jou aan te herkennen.
Vond je deze blog nuttig? Bekijk dan onze andere kanalen!
Vandaag geef ik je praktische tips voor het bepalen van je contentstrategie.
Stel: je hebt besloten dat je content wil gaan maken en je vraagt je af hoe je dat nu aanpakt, zo’n contentstrategie. Of misschien ben je al een tijdje bezig, en wil je nu wat meer structuur gaan aanbrengen in de content die je maakt.
Hoe bepaal je je contentstrategie?
Een goede contentstrategie heeft drie ingrediënten:
- Je doel – wat wil je met je content bereiken?
- Je doelgroep – wie wil je raken met je boodschap?
- Je expertisegebieden – over welke thema’s wil je praten?
Als je die ingrediënten voor jezelf helder hebt kun je ze mixen om tot onderwerpen te komen die jouw doelgroep raken én tegelijkertijd bijdragen aan je doel.
Die onderwerpen breek je vervolgens op in zoveel mogelijk kleine stukjes, die elk een eigen post of blog of video kunnen worden. Zo belicht je elk onderwerp vanuit verschillende hoeken. Pas op dat je niet teveel kennis in één post probeert te stoppen. Houd het bij hapklare brokken.
Tot slot voeg je jouw unieke sausje toe: jouw eerlijke, rauwe visie op deze onderwerpen. Wees niet bang om te triggeren of te schuren. Brave content valt niet op. Juist dat rauwe randje zal iets losmaken bij mensen én je volgers iets geven om jou aan te herkennen.